Chiny są z pewnością uważane za centrum produkcyjne świata, ale jeden obszar globalnej produkcji jest w dużej mierze nietknięty i największy: przemysł samochodowy. Jest kilka krajów, w których można zobaczyć chiński pojazd zbudowany lub zaprojektowany na drogach, ale może się to wkrótce zmienić i być znacznie bardziej niszczycielskie niż Tesla. Dziś Brad Setser z CFR podkreśla, jak Chiny przeszły od bycia importerem netto pojazdów do eksportera z niezwykłą szybkością, budując różnorodne rodzime pojazdy elektryczne. Eksport samochodów z Chin „Chiny nagle stały się głównym światowym konkurentem”, pisze. Stanami Zjednoczonymi wstrząsnął rozwój chińskiego przemysłu samochodowego, a Setser mówi, że to jest główny powód ostatniej rundy pomocy ze strony USA. Stworzyło to jednak nowe problemy w Europie, która teraz twierdzi, że dotacje są nielegalne. Nie mam pojęcia, jak to się stanie, ale potencjał samochodów elektrycznych jest wciąż w zasięgu ręki, ponieważ Chiny wprowadzają na rynek imponujące samochody, które atakują krajowy rynek. Biorąc pod uwagę ich produkcję, następną wielką falą w branży motoryzacyjnej może nie być Tesla, ale Chiny okupujące Europę, Stany Zjednoczone i Japonię.